Sökformulär

De osynliga biblioteken i klorna på Facebook

Upphovsperson: Högberg, Charlotte
Medarbetare: Karam, Balsam (illustratör)
Utgivare: Föreningen Bibliotek i Samhälle
Tidskrift/källa: Bis : bibliotek i samhälle
Nummer: 2015:01
År: 2015
Sidnummer: 22-23
ISSN: 0345-1135
Språk: sv
Relation: http://foreningenbis.com/
Ämnesord: Bibliotek, Biblioteksanvändare, Facebook, Marknadsföring och reklam
Rättigheter: Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-Inga bearbetningar 2.5 Sverige (endast text)
Fil: bis_2015_1_s22-23.pdf (214.03 KB)
Hur stor spridning får egentligen biblioteken på Facebook och hur rimligt är det att lägga arbetstid på att få genomslag på denna kommersiella plattform? Charlotte Högberg diskuterar hur de förändringar som Facebook gjort i sin algoritm för nyhetsflödet kan påverka bibliotekens inlägg.