Sökformulär

USAs Kubainvasion

Upphovsperson: Eva Björklund
Utgivare: Svensk-Kubanska Föreningen
Tidskrift/källa: Tidskriften Kuba
Nummer: 2016:01
År: 2016
Sidnummer: 12
ISSN: 1402-8638
Språk: sv
Relation: www.svensk-kubanska.se
Ämnesord: USA - Kuba, Kultur, kulturimperialism, Handel
Rättigheter: Creative Commons Erkännande-Ickekommersiell-Dela Lika 2.5 Sverige
Fil: 12_usa_invasion_kuba_1.16_.pdf (133.93 KB)
Artister, nöjesbolag och turister leder offensiven. De letar efter nya platser att filma på, nya artister att marknadsföra. Besökare på kulturspäckade rutter och svällande penningpungar fyller turistbussar som skakar fram på Havannas slitna gator. De vill ”se Kuba innan det förändras”. Universal Pictures vill filma nästa ”Fast & Furious” i Kuba. Chanel vill lansera sin kryssningskollektion i Havanna och Rolling Stones vill avsluta sin Latinamerikaturné i mars med konsert i Havanna.